“Poradíme s výběrem” u nás znamená něco víc

V naší vizi se řídíme heslem “děláme hodinkami radost”. To ovlivňuje ale i náš přístup k rozhodovací fázi, ve které k nám jako zákazníci často přicházíte.

A jaký přístup mám na mysli? Opravdu vám upřímně poradíme, které hodinky jsou pro vás lepší. Zcela nepokrytě porovnáme vaše favority a přidáme do výběru i naše tipy. Nehrajeme na výhodnější marže, ale díváme se na výběr čistě z pohledu zákazníka. Ano, rádi prodáme drahé hodinky, jsme přeci jen pořád obchodníci, ale pokud uvidíme, že by vám vyhovovaly i dostupnější hodinky a rozpočet vám bude bránit, nebudeme vás do dražších hodinek nijak nutit – naopak.

Kdysi jsem měl pohovor se zájemcem o práci, který zrovna skončil v jednom z největších elektro obchodů v ČR. Hodně se divil, že po kolezích nechci, aby se snažili prodávat hodinky, na kterých máme vyšší marži. Že na to nejsou nijak navázané bonusy v naší firmě a podobně. Podle mě to jenom křiví snahu dobře poradit. Z krátkodobého hlediska jistě dobrá strategie, ale já vsázím spíše na tu dlouhodobou – což je spokojený zákazník, který o nás rád poví ve svém okolí a při dalším nákupu nám bude opět plně důvěřovat.

Ano, kolegy vždy pochválím, když se jim podaří prodat dražší hodinky, ale stejně tak je chválím, pokud dokážou zákazníkovi nějaké peníze ušetřit tím, ze pro něj najdou ten nejvhodnější model. Pro nás to je další spokojený zákazník, který se může vrátit nebo přivézt lidi ze svého okolí.

Proto se vám u nás občas může stát, že přijdete pro konkrétní hodinky, ale my vám ukážeme ještě další 3 od jiných značek, které nám v cenové hladině dávají stejný a nebo vetší smysl. Vše se ale děje citlivě a nikoho do ničeho nenutíme 🙂

Jedna z pouček správného prodávání hodinek zní, že nikdy nemáte předávat zákazníkovi svůj subjektivní názor. Ovšem, ale nejčastější otázka zákazníků je právě ta: “A které byste si vybral vy?” nebo “A které se víc líbí vám?”. Vždy upozorňujeme, že jde o náš subjektivní názor, ale nakonec jej rádi sdělíme. U designu nemá valného významu a s tím jej zákazníkům i předáme (např.: “Já preferuji hodinky s tmavým ciferníkem a s leteckým designem, proto bych volil tyto”). U otázky kvality a odolnosti hodinek pak ale význam má (např.: “Z vámi vybíraných hodinek jsou kvalitnější tyto – ať už strojkem, tak i zpracováním.”). Tohle vše vyžaduje práci s empatií, pochopením, co zákazník od hodinek očekává a tudíž se snažíme přemýšlet, které hodinky mu očekávání nejlépe naplní.

„Jsem rád, že můžu zákazníkům říct svůj upřímný názor a zkušenosti. Nejsem do ničeho tlačen – například abych prodával hlavně tuto značku s vyšším rabatem nebo tyto hodinky, kterých se potřebujeme zbavit.“

_ Jiří Bareš, náš hodinkový specialista.

S tím se pojí i můj upřímný článek Chcete kvalitní hodinky? Kupte si japonce nebo naše hodnocení u detailu produktu “Jiří hodnotí” a podobné aktivity se snažíme přidávat. Upřímnost a dobrá rada je u nás na předních místech před výhodnější marží (vyšším profitem z prodeje). Chtěl bych, aby se tak ke mně chovali v každé prodejně, a proto se tak chováme i my k našim zákazníkům.

Máte u nás s nákupem stejnou nebo jinou zkušenost? Napište mi do komentářů. Budu rád za tipy ke zlepšení, slova povzbuzení i konstruktivní kritiky.

Za Helveti.cz – Jiří Štencek, majitel

Rádi si čtete naše články? Navštivte také náš e-shop s hodinkami.
Přihlaste se k odběru novinek:

2 komentáře u ““Poradíme s výběrem” u nás znamená něco víc

  1. Dobrý den, mohu potvrdit Vaše slova pane Štenceku. Před třemi týdny jsem si k vám na prodejnu objednal dvoje hodinky, mezi kterými jsem se rozhodoval. Nutno říci, že jsem v hodinařině začátečník a chtěl jsem si pořídit své první lepší hodinky. Hned při příchodu do prodejny mě vřele uvítal jeden z vašich zaměstnanců, přinesl moji objednávku a ihned mi upřímně sdělil jaké z těch hodinek jsou lepší a ochotně mi odpovídal na dotazy typu: „v čem jsou lepší“ apod. I díky tomu jsem si vybral ty pravé hodinky, které mi každý den dělají radost a nemůžu se na ně vynadívat 🙂 . Váš obchod jsem si zvolil právě z důvodu jež píšete ve svém článku, a který reflektuje i názory ostatních zákazníků, kteří píší o Helveti samé kladné recenze. Já ještě osobně vyzdvihnu perfektně zpracované stránky obchodu, kam se velice rád vracím a prohlížím si další a další hodinky (ano už teď pomalu pokukuji po novém kousku). Děkuji a těším se na další návštěvu.

    • Pane Zdeňku, chtěl bych vám moc poděkovat, že potvrzujete moje slova. Zákazníci nás mají rádi a občas nám to na Heuréce potvrdí. Ale tahle slova nikdy neomrzí a potěší 🙂
      Ať hodinky dělají pořád jenom radost a budeme se těšit na případnou další návštěvu u nás v Helveti.
      Zdraví, Jiří Štencek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *